Pre Maďarsko je kľúčové, aby bol v krajine automobilový priemysel
zastúpený vo všetkých podobách od výroby cez výskum až po služby,
pokračoval Szijjártó. Maďarsko preto podľa neho teraz so spoločnosťou
BYD rokuje o ďalšom rozšírení spolupráce. BYD už v Maďarsku prevádzkuje
závod na výrobu autobusov.
Spoločnosť BYD oznámila plán výstavby závodu v Maďarsku vlani v
decembri. Tri mesiace predtým Európska komisia (EK) začala vyšetrovanie
poskytovania štátnych dotácií pre čínskych výrobcov elektromobilov.
Umiestnenie závodu v Maďarsku by tak mohlo spoločnosti umožniť vyhnúť sa
prípadným dovozným clám. Automobilka sa pre Maďarsko rozhodla po tom,
ako zhruba rok dostávala ponuky zo strany viacerých európskych štátov
vrátane Nemecka a Francúzska. Závod má vyrábať elektrické vozidlá a
plug-in hybridy pre európsky trh.
Za záujmom čínskej firmy o expanziu v Európe je aj fakt, že na európskom
trhu si môže za svoje vozidlá účtovať vyššie ceny. Napríklad cena jej
modelu Dolphin sa začína v Nemecku na úrovni 35.990 eur, čo je viac než
dvojnásobok požadovanej ceny v Číne.